Jak co roku, tak i
teraz z początkiem sezonu turystycznego zaczynają się pojawiać
problemy z noclegami.
Problemu ze znalezieniem noclegu w Gruzji nie ma. Można przyjechać tu bez wcześniejszych rezerwacji i zazwyczaj nocleg się znajdzie.
Mogą jednak zaskoczyć Was w wielu miejscach noclegowych sytuacje, które mogą zepsuć Wasz pobyt w tym pięknym kraju.
Jak ich uniknąć
lub zmniejszyć stres z nimi związany?
Na co najczęściej
narzekają turyści odwiedzający Gruzję?
Pierwszym problemem
jest brak wolnych pokoi mimo wcześniejszej rezerwacji. Zmęczeni
podróżą marzycie o ciepłym prysznicu, wygodnym łóżku, gorącej
kawie czy herbacie, a tu niespodzianka. Wasz pokój jest zajęty.
Co
w tej sytuacji robić? Jeżeli rezerwowaliście przez booking lub
podobną stronę, to możecie złożyć skargę, napisać o tym w
opinii. Właściciel z pewnością poniesie konsekwencje.
Większość
właścicieli obiektów noclegowych stara się znaleźć swoim
gościom nocleg o podobnym standardzie. To miłe z ich strony i
często turysta jest usatysfakcjonowany. Bywa jednak, że proponowany
nocleg znacznie odbiega standardem od tego, który rezerwowaliście,
a kosztuje tyle samo. Negocjujcie cenę, jeżeli decydujecie się
skorzystać z tej opcji.
Dopilnujcie też, aby właściciel nie
zaznaczył w Waszej rezerwacji, że nie pojawiliście się w
obiekcie, bo wtedy Wy również poniesiecie konsekwencje.
Następnym problemem
jest proponowanie pokoju o innym standardzie niż zamówiliście, bo
np. jest wspólna łazienka, a nie prywatna, jak w opisie na
bookingu, pokój nie ma okna, a zamieszczone zdjęcie przedstawia
pokój z oknem, albo rezerwujecie pokój z dwoma łóżkami, a
dostajecie z jednym podwójnym.
W tych sytuacjach albo rezygnujecie i
szukacie innego noclegu, z czym przeważnie problemu nie ma, albo
negocjujecie cenę.
Warto też sytuację opisać dla uwrażliwienia
na takie fakty innych turystów, ale też i dla zmobilizowania
gospodarza obiektu do większej uwagi i uczciwości.
Innym problemem, z
którym stykają się turyści jest niemal cykliczny brak wody w
większości kraju. W tej sytuacji gospodarz powinien o tym
poinformować zanim weźmie od Was pieniądze za nocleg. Cena noclegu
w takim obiekcie również powinna być odpowiednia do niedogodności.
Większość obiektów posiada zbiorniki na wodę z pompą i takim
wypadku tych przerw w dostawie wody turysta nawet nie zauważy.
Zdarzy się jednak, że nastąpi przerwa w dostawie prądu i wówczas
to już siła wyższa, gospodarz nie ma na to wpływu. Jednak przerwy
w dostawie prądu zdarzają się w sezonie bardzo rzadko.
Zasadniczo
dobrze jest na wstępie zapytać, czy woda w obiekcie jest cały
czas. Turysta tzw. budżetowy szuka tanich noclegów i często
znajduje je w domach, gdzie nie ma zbiornika na wodę z pompą.
W
ubiegłym roku w Sighnaghi wodę w sieci mieliśmy 1,5 godziny rano i
1,5 godziny wieczorem. Wystarczyło na uzupełnienie zbiorników.
W
domu bez zbiornika, w którym nocowało kilkoro turystów, zdarzały
się sytuacje, że nie wszyscy zdążyli wziąć prysznic. I
wyobraźcie sobie teraz upał około 40 stopni i brak wody w kranie i
spłuczce. Czasem lepiej dopłacić trochę więcej i mieć komfort.
Bywa też tak, że właściciel obiektu, w którym są regularne przerwy w dostawie wody proponuję niską cenę za nocleg. Należy jednak wówczas zapytać, czy skorzystanie z prysznica jest za darmo, ponieważ zdarza się, że trzeba dodatkowo za tę przyjemność zapłacić. W efekcie cena takiego noclegu nie będzie niższa od ceny za pokój z łazienką, gdzie nie ma przerw w dostawie wody i można korzystać z prysznica w upalne dni bez ograniczeń.
Inne problemy
dotyczą czystości w obiekcie, kapiących kranów, cieknących
spłuczek. Obejrzyjcie miejsce, w którym chcecie nocować,
sprawdźcie czy jest ciepła woda, czy kran po zakręceniu nie kapie,
a spłuczka działa bez problemu. Zwróćcie uwagę na czystość
łazienek i pościeli.
Niech Wasz pobyt w Gruzji będzie przyjemny i
komfortowy, w końcu po to wyjeżdża się na urlop czy wakacje.
Serdecznie
zapraszamy do Gruzji, do pięknej Kachetii, do klimatycznego Sighnaghi, do naszego Peter's Guest House, do kontaktu z nami:
celina.wasilewska63@gmail.com
nr tel. +995 599 22 19 63 - polski, rosyjski, angielski (Polish,
Russian, English)
Zapraszamy do polubienia nas na FB. Like us https://www.facebook.com/peterguesthouse
celina.wasilewska63@gmail.com
nr tel. +995 599 22 19 63 - polski, rosyjski, angielski (Polish,
Russian, English)
Zapraszamy do polubienia nas na FB. Like us https://www.facebook.com/peterguesthouse
oraz na forum
Cdn.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz