niedziela, 5 lipca 2015

Nasza Gruzja, Sakartvelo, Jak powstał polski Peter's Guest House w Sighnaghi

Dlaczego Gruzja, dlaczego Sighnaghi?

W 2013 roku, w czerwcu przylecieliśmy do Gruzji na urlop. wylądowaliśmy w Tbilisi o piątej rano i z plecakami postanowiliśmy czekać na lotnisku do siódmej na pierwszą marszrutkę do centrum Tbilisi. Przyłączyli się do nas Ania i Jurek z Warszawy, którzy również na własną rękę postanowili zwiedzić Gruzję.

Od lewej: Jurek, Ania, Piotr i ja

Po wymianie podróżniczych doświadczeń wsiedliśmy razem do marszrutki. Ania i Jurek chcieli dotrzeć do Sighnaghi. My mieliśmy w planach zwiedzanie Tbilisi. Jednak w trakcie jazdy marszrutką zmieniliśmy plany i postanowiliśmy jechać z Anią i Jurkiem do Sighnaghi. Czas spędzony w Sighnaghi zaowocował ogromną sympatią do Gruzji i jej mieszkańców.

W 2014 roku we wrześniu wróciliśmy tutaj ponownie. Czuliśmy się jakbyśmy wracali do domu, do rodziny. Nic takiego wcześniej nam się nie przydarzyło. Wtedy po raz pierwszy pomyśleliśmy o zamieszkaniu tu.

Po powrocie do Polski pozostawaliśmy w kontakcie z przyjaciółmi z Gruzji i pod koniec listopada  dostaliśmy zdjęcia domu na sprzedaż.

Dom, który postanowiliśmy kupić

W styczniu 2015 roku przyjechaliśmy sformalizować sprawę, a w marcu przyjechaliśmy tutaj już na dobre i zaczęliśmy remont. Sąsiedzi pomagali nam w załatwianiu wielu spraw związanych z remontem.

Pierwszy dzień prac remontowych

Pod koniec czerwca 2015 roku remont dobiegł końca. Mieszkamy w klimatycznym, gruzińskim miasteczku, otoczeni przyjaciółmi i razem z nimi oferujemy turystom z całego świata nocleg, możliwość poznania prawdziwej Gruzji, zwyczajów i tradycji.

Taras, który jeszcze urządzamy

Jeden z pokoi gościnnych

Pokój gościnny

Każdy pokój jest z łazienką

Sighnaghi leży w rejonie Kachetia. Jest to rejon słynący z produkcji wybornego wina. Można tu zobaczyć jak produkuje się wino metodą tradycyjną i nowoczesną oraz skorzystać z oferowanych przez muzeum wina i fabrykę wina degustacji. Oferujemy wycieczki po Kachetii, na których odwiedza się najpiękniejsze i najważniejsze dla tego regionu miejsca.

Sighnaghi

Brama w murach obronnych Sighnaghi

Miejski ratusz

Widok na Kaukaz z Sighnaghi

Zapraszamy serdecznie do nas, do Signaghi.

Zapraszamy do Sighnaghi, do naszego Peter's Guest House, do kontaktu z nami.

celina.wasilewska63@gmail.com    +995 599 22 19 63  - polski, rosyjski, angielski

Zapraszamy do polubienia naszej strony https://web.facebook.com/peterguesthouse