sobota, 7 września 2013

Gruzja, Batumi- dzień trzeci 21.06.2013 r

Czy warto odwiedzić ogród botaniczny w Batumi?

Dzisiaj mamy w planach zwiedzenie ogrodu botanicznego w Batumi. Pojechaliśmy tam marszrutką nr 31 z ulicy Parnavaz Mepe. Jest to jeden z najciekawszych ogrodów na świecie, którego twórcą był rosyjski geograf i botanik Andrej Krasnov. Ogród Botaniczny w Batumi usytuowany jest na terenie ponad 100 hektarów, gdzie zgromadzono rośliny ze wszystkich stref klimatycznych ziemi. Są bambusowe lasy, gaje cytrusowe, bananowce z owocami, drzewa kamforowe, eukaliptusy, krzewy herbaciane i wiele innych egzotycznych roślin.

Piotr szuka bananów

Liliput wśród olbrzymów

Wszystko jest oznaczone i opisane. Przy zakupie biletów dostaliśmy mapę ogrodu i mogliśmy się delektować całym jego bogactwem.

Ja w ogrodzie botanicznym

Ogród Botaniczny w Batumi położony jest na wzgórzu, z którego można podziwiać przepiękne widoki na morze i miasto. Spędziliśmy tam kilka godzin.

Widok na zatokę z ogrodu botanicznego

Po wyjściu z ogrodu poszliśmy do pobliskiej restauracji, bo spacer po rozległym, górzystym terenie wzmógł w nas apetyt.

Restauracja na plaży przy ogrodzie botanicznym

Zjedliśmy grilowanego pstrąga i chaczapuri po adżarsku. Jest to upieczony placek z serem uformowany w kształt łódki z jajkiem sadzonym w środku.

Zdjęcia z ogrodu botanicznego w Batumi

Gdzie kupić bilety na pociąg z Batumi do Tbilisi?

Wracając z ogrodu botanicznego marszrutką nr 31 wysiedliśmy po drodze przy dworcu kolejowym i poszliśmy kupić bilety do Tbilisi na nocny pociąg. Zamierzaliśmy jechać tam 24 czerwca i na ten dzień kupiliśmy bilety. Za dwuosobowy przedział sypialny zapłaciliśmy 80 lari. Pani w kasie biletowej powiedziała, że pociąg odjeżdża o 22:10 i w Tbilisi jest o 7:00.
Resztę dnia spędziliśmy na zwiedzaniu miasta.

Jedna z ulic Batumi

Odwiedziliśmy też ogród zoologiczny w Batumi, który znajduje się w parku, w pobliżu domu, w którym mieszkaliśmy. Do Piotra przyszła owłosiona koleżanka, żeby ją podrapał po plecach.

Chwile czułości z owłosioną koleżanką

Późnym popołudniem zawędrowaliśmy do latarni morskiej w Batumi. Droga do niej wiedzie promenadą nad brzegiem morza.

Latarnia morska w Batumi

W pobliżu latarni morskiej znajduje się przepiękny park, w którym wieczorem od godziny 21-ej odbywa się spektakl tańczących fontann.

Park, w którym wieczorem tańczą fontanny

Wieczorem wybraliśmy się na promenadę, by podziwiać Batumi po zmroku. Promenada, jak każdego wieczoru, tętni życiem. Jest pięknie oświetlona, a liczne restauracje są odwiedzane przez turystów.

Fontanna przy promenadzie

Molo przy promenadzie

Dobranoc Batumi, do jutra.

Zdjęcia z Batumi 21.06.2013 r

Cdn.

Serdecznie zapraszamy do pięknej Kachetii, do naszego Peter's Guest House w Sighnaghi, do kontaktu z nami:

celina.wasilewska63@gmail.com

nr tel.   +995 599 22 19 63  - polski, rosyjski, angielski (Polish,
Russian, English)

Zapraszamy do polubienia nas na: https://www.facebook.com/peterguesthouse

Rezerwować pokoje można też tutaj