niedziela, 25 sierpnia 2013

Gruzja, Borjomi 16.06.2013 r

Dzisiejszy dzień postanowiliśmy spędzić na totalnym relaksie. Dobrze się złożyło, bo od rana panował duży upał w Borjomi i nie bardzo mieliśmy ochotę gdziekolwiek wychodzić. W naszym pokoju było przyjemnie chłodno i zdecydowaliśmy, że wyjdziemy dopiero późnym popołudniem. Upalna pogoda w Borjomi nie zachęcała do spaceru.

Rzeka Kura w Wąwozie Borżomskim

Uporządkowaliśmy trochę nasze rzeczy, naładowaliśmy wszystkie baterie jakie posiadaliśmy i kiedy słońce już tak bardzo nie grzało poszliśmy na spacer po mieście. Przy okazji sprawdziliśmy gdzie jest dworzec autobusowy, bo jutro zamierzaliśmy jechać do Poti nad Morzem Czarnym.
Wokół miasta rozciąga się Park Narodowy Borjomi- Kharagauli. Są tam liczne trasy trekkingowe dla mniej lub bardziej zaprawionych w tym turystów. Przebiegają one przez malownicze miejsca i mają różne długości i poziomy trudności. Można tu otrzymać mapę parku z jego trasami i zaplanować sobie przejście którejś z nich.

Okolice Parku Narodowego

Po obejrzeniu miasta poszliśmy na obiad. Jedliśmy chinkali po 0,5 lari za sztukę i ostri- pikantny gulasz z sosem pomidorowym suto przyprawionym kolendrą. Po obiedzie skierowaliśmy się do parku zdrojowego w Borjomi, aby napić się wody mineralnej i zrelaksować się wśród zieleni i śpiewu ptaków.

Ujęcie wody mineralnej w parku Likani

Wieczorem wróciliśmy do pokoju i za kilkanaście minut zaczęło grzmieć i padać. I tak oto upał przeszedł do historii. Powietrze nabrało zapachu otaczającego miasto lasu i stało się rześkie. Pogoda w Borjomi z upalnej zmieniła się nagle w rześką. Po chwili przyszła do nas gospodyni z butelką wina. Wypiliśmy toast za spotkanie i zjedliśmy kolację.
Przed nami znowu kolejna podróż i kolejne miejsca do zwiedzania.

Zdjęcia z Borjomi

Serdecznie zapraszamy do pięknej Kachetii, do naszego Peter's Guest House w Sighnaghi, do kontaktu z nami:

celina.wasilewska63@gmail.com

nr tel.   +995 599 22 19 63  - polski, rosyjski, angielski (Polish,
Russian, English)

Zapraszamy do polubienia nas na: https://www.facebook.com/peterguesthouse

Rezerwować pokoje można też tutaj